בשורה לנשים המתמודדות עם סוכרת טרום לידה

    עפר גדנקן No Comments on בשורה לנשים המתמודדות עם סוכרת טרום לידה

    מחקר חדש שנערך בשיבא מראה כי ניתן להפחית פי 10 את הסיכון לסיבוכים כשהאם סובלת מסוכרת, בזכות מעקב סדיר במרפאת מיוחדת רב תחומית ואיזון רמות הסוכר.

    10:38
    06.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on משה מספר ליענקל'ה: "ראיתי את מנגלה מול העיניים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפי נשים מתמודדות עם סוכרת טרום לידה בכל שנה בישראל, מדובר בסיבוך הנפוץ ביותר בתקופה זו אשר יש לו השפעה ישירה על התפתחות התינוק ועל סיבוכים שונים.

    המחקר החדש שנערך על ידי ד"ר טלי צוקרמן-יפה, רופאה אחראית של השירות האנדוקריני-גניקולוגי במכון האנדוקריני בשיבא וד"ר רקפת יואלי- אולמן סגנית מנהל המחלקה לסיכון גבוה בשיבא מצא כי נשים עם סוכרת טרום לידה, שטופלו במרפאה מיוחדת רב תחומית בשילוב ניטור קבוע של מד סוכר רציף יחד עם משאבת אינסולין שיפרו את איזון ערכי הסוכר עם הפחתה של 1.4% במדד ה HBA1C שמראה את ערכי הסוכר הממוצעים ב 3 החודשים שקדמו לבדיקה- איזון ערכי הסוכר חשוב מאד על מנת להפחית סיכון לסיבוכים בתקופת הטרום לידה. כמו כן נצפתה ירידה של כ-50% בסיכון לרעלת ביחס למדווח בעולם. המחקר הראה גם כי הסיכון לתינוק גדול (סיבוך שכיח של סוכרת טרום לידה) קטנה פי 10.

    "סכרת טרום לידה היא אתגר גדול וחשוב שדורש מעקב וטיפול מקצועיים על מנת לשמור על בריאות האם והתינוק" אומרת ד"ר רקפת יואלי – סגנית המחלקה לסיכון גבוה בבית החולים לנשים ויולדות שיבא – תל השומר. כיום, ניתן לומר שהרפואה יודעת לטפל במצב של סכרת טרום לידה מצוין והראיה לכך הן התוצאות של המחקר שעשינו. מעבר לכך, יש לזכור כי לסכרת בשלב זה שאינה מטופלת כמו שצריך ישנן השפעות לטווח ארוך והיא יכולה לגרום חלילה לנזקים אצל התינוק בבגרותו. הוא עלול לסבול מסכרת, לחץ דם וממחלות מטבוליות נוספות. הבשורה הטובה היא: שכאשר אשה מגיעה למרפאה בצורה מסודרת, עושה את המעקב ושומרת על תזונה מאוזנת, הטיפול בה יעיל בד"כ והסיכון לסיבוכים הוא נמוך".

    היחידה במרפאות סיכון גבוה בשיבא מטפלת בנשים לפני לידה עם מחלות אנדוקריניות. המרפאה מיועדת לנשים עם מחלות אנדוקריניות, הזקוקות למעקב מיוחד ולהתייחסות ספציפית במהלך התקופה שלפני הלידה. מחלות אלה כוללות סוכרת טרום לידה מסוג 1 ומסוג 2, מחלות בלוטת התריס (יתר ותת-פעילות) ומחלות של יותרת המוח והאדרנל (בלוטת יותרת הכליה). המעקב והטיפול נעשים על ידי צוות רב-מקצועי, הכולל רופא לנשים לפני לידה בסיכון גבוה , אנדוקרינולוג בעל התמחות בנשים לפני לידה, דיאטנית ואחות סוכרת.

     



    0 תגובות